Váš košík
Ve vašem košíku nejsou žádné další položkyReklamace a záruka
- Kupní smlouva se vztahuje na nové produkty.
- V případě vady zboží zakoupeného u prodávajícího má zákazník právo uplatnit reklamaci na základě ustanovení občanského zákoníku o záruce.
- Stížnosti musí být podány písemně nebo e-mailem na adresy prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
- Stížnost je třeba podat písemně nebo elektronicky na adresy prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách nebo prostřednictvím elektronického formuláře stížnosti, který prodávající zpřístupnil na jedné z podstránek obchodu.
- V reklamaci je vhodné uvést mimo jiné stručný popis vady, okolnosti (včetně data), za kterých se vyskytla, údaje o zákazníkovi, který reklamaci uplatňuje, a požadavek zákazníka v souvislosti s vadou zboží.
- Prodávající je povinen na žádost o reklamaci odpovědět neprodleně, nejpozději do 14 dnů, a pokud tak v této lhůtě neučiní, má se za to, že žádost zákazníka uznal.
- Zboží zaslané zpět v rámci reklamačního řízení je třeba zaslat na adresu Olszany 55a, 05-604 Jasieniec.
- Pokud byla na výrobek poskytnuta záruka, budou informace o záruce a jejím obsahu uvedeny v popisu výrobku v obchodě.
Mimosoudní řízení o stížnostech a opravných prostředcích
- Podrobné informace o možnostech spotřebitele využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy a pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici v kancelářích a na internetových stránkách okresních (městských) spotřebitelských ombudsmanů, společenských organizací, mezi jejichž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele, vojvodských inspektorátů obchodní inspekce a na internetových adresách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php a http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Spotřebitel má k dispozici následující příklady mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy:
a. Spotřebitel je oprávněn obrátit se na stálý smírčí spotřebitelský soud uvedený v článku 37 zákona ze dne 15. prosince 2000 o obchodní inspekci (sbírka zákonů z roku 2014, položka 148, v platném znění) za účelem řešení sporu vyplývajícího ze smlouvy uzavřené s prodávajícím.
b. Spotřebitel je oprávněn požádat zemského inspektora obchodní inspekce podle článku 36 zákona ze dne 15. prosince 2000 o obchodní inspekci (Sbírka zákonů z roku 2014, položka 148, v platném znění) o zahájení zprostředkovatelského řízení za účelem smírného řešení sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím.
c. Spotřebitel může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi ním a prodávajícím, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, k jejímž zákonným úkolům patří ochrana spotřebitele (např. Svaz spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů).
Právo na odstoupení od smlouvy
- Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
- Lhůta uvedená v odstavci 1 začíná běžet od doručení výrobku spotřebiteli nebo osobě určené spotřebitelem, která není dopravcem.
- V případě smlouvy, která zahrnuje více výrobků, které jsou dodávány samostatně, po dávkách nebo částech, běží lhůta uvedená v odstavci 1 od dodání poslední položky, dávky nebo části.
- Spotřebitel může od smlouvy odstoupit podáním prohlášení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Postačí, když Spotřebitel zašle prohlášení před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy.
- Prohlášení lze zaslat klasickou poštou, faxem nebo elektronicky zasláním prohlášení na e-mailovou adresu prodávajícího nebo odesláním prohlášení na internetových stránkách prodávajícího - kontaktní údaje prodávajícího Olszany 55a, 05-604 Jasieniec. Prohlášení lze rovněž podat na formuláři, jehož vzor je uveden v příloze č. 1 těchto Pravidel a v příloze zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů, není to však povinné.
- Pokud spotřebitel zašle prohlášení elektronickými prostředky, zašle prodávající spotřebiteli na jím uvedenou e-mailovou adresu potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy.
- Účinky odstoupení od dohody:
a. V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
b. V případě odstoupení od Smlouvy vrátí Prodávající Spotřebiteli neprodleně, nejpozději do 14 dnů od doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Smlouvy, všechny platby uhrazené Spotřebitelem, včetně nákladů na dodání věci, s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného Spotřebitelem, který je jiný než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím.
c. Vrácení platby provede prodávající na bankovní účet uvedený spotřebitelem ve formuláři pro odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným řešením, které spotřebiteli nepřinese žádné náklady.
d. Prodávající může zadržet úhradu, dokud neobdrží výrobek zpět nebo dokud mu nebude předložen doklad o vrácení, podle toho, která událost nastane dříve.
e. Spotřebitel by měl výrobek zaslat zpět na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy prodávajícího informoval o odstoupení od smlouvy. Lhůta je zachována, pokud Spotřebitel odešle Výrobek zpět před uplynutím 14denní lhůty.
f. Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení výrobku, včetně nákladů na vrácení výrobku, pokud výrobek vzhledem k jeho povaze nemohl být vrácen poštou obvyklým způsobem.
g. Spotřebitel odpovídá pouze za jakékoli snížení hodnoty Výrobku v důsledku použití Výrobku, které není nezbytné pro zjištění povahy, vlastností a fungování Výrobku. - Pokud vzhledem k povaze Výrobku není možné jej zaslat zpět obvyklým způsobem poštou, budou informace o této skutečnosti, jakož i o nákladech na vrácení Výrobku, uvedeny v popisu Výrobku v Obchodě.
- Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se na spotřebitele ve vztahu ke smlouvě nevztahuje:
a. pokud je předmětem plnění nerekonstruovaná věc vyrobená podle specifikací spotřebitele nebo podle jeho individuálních potřeb,
b. pokud je předmětem služby věc dodaná v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen,
c. pokud je předmětem plnění předmět podléhající rychlé zkáze nebo předmět s krátkou dobou trvanlivosti,
d. za poskytnutí služby, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před provedením služby prodávajícím informován, že po provedení služby prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,
e. u nichž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy,
f. kdy předmět plnění tvoří věci, které jsou svou povahou po dodání neoddělitelné od jiných věcí,
g. v případě dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy.